Zrejme najdlhšie ohlasovaná a zároveň najočákavenejšia počítačová hra je už aj v predaji. Reálne si však zákazníci zahrajú vojenskú scfi-fi stratégiu StarCraft 2 v plnej verzii až po 27. júli 2010. Podľa spoločnosti Blizzard je to oficiálny dátum začiatku distribúcie.
Druhý diel najúspešnejšej hry vo svojej kategórii ešte z roku 1998 (!!!) mala pritom byť hotová ešte pred dvomi rokmi. Firma Blizzard definitívny termín spustenia hry už niekoľkokrát posúvala a postupne odradzovala aj tých najskalnejších fanúšikov. Posledne oznámený termín však vyzerá reálne.
„Robíme veľké pokroky v dolaďovaní hry aj vďaka testovačom beta verzie a preto už čoskoro naozaj oživíme svet StarCraftu,“ uviedol šéf Blizzardu Mike Morhaime.
Blizzard totiž začiatkom roka pustil do obehu oklieštenú beta verziu a dobrovoľní hráči z celého sveta mali hlásiť prípadné chyby a nedostatky v počítačovej hre.
Hra sa už dá objednať. Vesmírnu strategickú strieľačku už ponúkajú aj slovenské firmy špecializujpce sa na počítačové hry. Cena sa zatiaľ pohybuje okolo 40 eur.
Firma začala vyvíjať hru ešte v roku 2003, no oficiálne to oznámila až v roku 2007. Krátko nato sa však Blizzard pred zákazníkmi blamoval. Oznámil, že hra bude najmenej rok meškať. Peniaze na vývoj totiž investovali do sesterskej hry World of WarCraft, ktorá sa na rozdiel od vesmírnej stratégie StarCraft, odohráva skôr v mytologickom prostredí plnom príšer, čarodejov, rytierov a mýtickych postáv.
StarCraft 2 voľne nadväzuje na ikonu StarCraft z roku 1998. Napriek dlhoročnému vývoju však pokračovanie StarCraftu neprinesie žiadne prevratné zmeny. Koncept hry zostáva nezmenený. Iná bude najmä vizuálna stránka hry a detaily pri jednotlivých zbraniach všetkých troch rás.
Prvý diel StarCraftu je štvrtou najpredávanejšou počítačovou hrou. Do roku 2009 sa jej predalo jedenásť miliónov kusov. Viac sa predávala iba simulácia života Sims (16 miliónov), jeho pokračovanie Sims 2 (13 miliónov) a už spomínaný World of WarCraft (11,5 milióna).
Celkový počet hráčov StarCraftu je však oveľa vyšší aj pre pirátske kópie. StarCraft je pritom najpredávanejšia hra v svojom žánri stratégie v reálnom čase (real-time strategy alebo RTS).
StarCraft v roku 1998 prišiel vo svojom čase s originálnym konceptom troch nezávislých rás (Terrani – ľudia, Zergovia – společenstvo budujúce všetko z organických – živých organizmov, Protossovia – rasa založená na vyspelých technológiách), ktoré bojujú navzájom medzi sebou. Každá skupina má svoje prednosti a slabiny, ktoré v konečnom dôsledku robilo všetky tri rasy rovnocenné. No pri hraní za jednotlivé typy „tvorov“ je nutná úplne iná taktika. Dovtedajšia konkurencia sa obmedzovala iba na dva tábory, ktoré boli viac menej rovnaké a líšili sa iba v drobných detailoch.
Výhodou bola aj nízka hardvérová náročnosť a pritom na svoj čas detailná grafika. Hru tak zvládali aj staršie počítače. Vývojári hru „odľahčili“ tým, že 3D boli iba hýbajúce sa postavičky, no pozadie ostalo iba vo forme statického obrázku, ale pritom graficky zaujímavé.
Popularitu si StarCraft získal podobne ako jeho sesterský WarCraft na svoju dobu prepracovaným a pritom jednoduchým multiplayerom, teda možnosťou hrať proti reálnym ľuďom a nie iba počítaču. Cez internet tak tisícky hráčov hrali proti sebe hoci aj z opačných koncov zemegule. Nízka hárdverová náročnosť umožňovala hrať aj prí nízkych prenosových rýchlostiach.
Po svete sa doteraz konajú pravidelné turnaje. Dokonca existuje profesionálna liga. Mimoriadne populárny je napríklad v Južnej Kórei. (Tam sú inak počítačové hry mimoriadne obľúbené vo všeobecnosti.)
Práve v Kórei sú dve špecializované televízne stanice (MBCGame a Ongamenet), ktoré vysielajú iba počítačové „bitky“ medzi hráčmi. Najmä v StarCrafte. Dvaja hráči sedia v buď v odhlučnených kabínkach alebo ďalej od seba s veľkými slúchadlami a priamo vo veľkom televíznom štúdiu alebo športovej hale ich sleduje aj tisícka divákov. V Kórei sú aj profesionálny hráči, ktorý sa hraním StarCraftu živia.
Celá debata | RSS tejto debaty