Gigant Google zjedol už aj Picnik

2. marca 2010, Lukáš Milan, Techno okienko
Všetko raz bude Google! Foto:Flickr/missha

Všetko raz bude Google! Foto: Flickr/missha

Najväčšia internetová  spoločnosť Google je v nákupnom rauši. V pondelok americká spoločnosť oznámila, že kúpila jeden z najrozšírenejších online obrázkových editorov Picnik. Na svojom oficiálnom blogu to potvrdil produktový riaditeľ Google Brian Axe. V priebehu mesiaca ide už o tretí veľký nákup.

,,Boli sme očarení pomerne malým tímom okolo Picniku, čo všetko dokázali,“ uviedol Axe s tým, že zatiaľ žiadne významné zmeny neplánujú. Skôr budú vymýšľať nové prvky.

Podľa online magazínu TechCrunch, Picnik patrí medzi najrýchlejšie rastúce služby na internete vôbec. Google však finančné podrobnosti prevzatia úspešného projektu nespresnil.

,,Pod krídlami Googlu môžeme rozmýšľať naozaj vo veľkom a nemusíme sa nijak obmedzovať,“ uviedla Virginia z Picniku. Zároveň pripomenula, že iba nedávno začínali iba s jedným stolom a teraz majú 20 zamestnancov a patria pod gigant Google.

Picnik vznikol iba v októbri roku 2007 no ako online editor obrázkov si rýchlo získal popularitu. Za dva a pol roka si užívatelia internetu cez Picnik upravili dovedna jednu miliardu fotografií.  K rýchlo rastúcej popularite Picniku prispel aj fakt, že je štandardným editorom online služby Flickr. Akvizíciou Googlu však Flickr dostane ťažkú ranu. Internetový gigant totiž zrejme prevezme Picnik do konkurenta Flickru, svojej služby Picassa. Tá je však zatiaľ pri editovaní fotografií oproti Picniku o generáciu pozadu.

Online obrázkové editory ako je Picnik alebo Fotoflexer či Photoshop.com majú tú výhodu, že na jednoduché ale aj zložitejšie úpravy fotografií si užívatelia nemusia kupovať ale ani inštalovať fotoeditor. Obrázky môžu upravovať prakticky z akéhokoľvek počítača s prístupom na internet.

V krátkom čase ide už o tretiu veľkú akvizíciu Googlu. Pred dvomi týždňami kúpil emailového klienta pre iPhone reMail od svojho bývalého zamestnanca Gabora Cselleho. Iba dva dni predtým kúpili opäť od bývalých zamestnancov za 50 miliónov dolárov projekt Aardvark. Kde si cez sociálnu sieť ľudia radia s rôznymi problémami. V novembri minulého roka Google kúpil za 750 miliónov dolárov spoločnosť AdMob, ktorá sa špecializovuje na reklamu v mobiloch.